Anahtar Kelime Optimizasyonu Nedir?
Anahtar kelime , birkaç farklı çevrimiçi içerik türüne
referans olarak kullanılan bir terimdir. İlk olarak, kullanıcıların içerik
bulmak için aradıkları kısa bir kredi notu düşüklere kredi veren bankalarkelime
veya deyimdir. İkincisi, içerikte tekrarlanan kısa bir kelime veya cümledir -
doğal olarak tek bir yazım olarak ya da içeriğin anahtar kelimesiyle içeriği
tuzlamak amacıyla kasıtlı olarak - içeriğin odağının bir göstergesi olarak
alınır. Anahtar kelime optimizasyonu, içeriğin uygun anahtar kelimelerle içerik
ekleyerek web sitelerinde ve kullanıcıların aradıkları materyaller arasında
eşleşmeyi ve anahtar kelimeleri içeriğe uygun bir şekilde yaymayı amaçlayan
arama motoru optimizasyonunun yönüdür.
Anahtar kelime optimizasyonunun önemli olmasının nedeni,
arama motorlarının sıralama sitelerinde kullandıkları ve bunları arama
sonuçlarında kullanıcılara sunma öğelerinden biri olmasıdır. Arama motoru
sıralaması ne kadar iyi olursa, siteye gelen trafik o kadar yüksek olur. Ancak,
anahtar kelime optimizasyonunu gerçekleştirmek için, kullanıcıların hangi
anahtar kelimeleri aradığını bilmek gerekir.
Bir anahtar kelime veritabanı, site sahiplerinin ve web
yöneticilerinin her bir anahtar kelimenin popülaritesi ve değeri hakkında bilgi
almasına yardımcı olur. Bazı anahtar kelime veritabanları ücretsizdir ve
bazıları satın alınmalı veya abone olunmalıdır. Anahtar kelime veritabanındaki
bilgilere ve üzerinde çalıştıkları web sitesinin odağına bağlı olarak, site
sahipleri veya web yöneticileri belirli anahtar kelimeleri kullanarak içerik
eklemeye karar verebilir. Bu durumda, doğası gereği anahtar kelimeyi belirgin
bir şekilde dahil edecek bir makale yazabilir veya yazabilirler. Ayrıca,
anahtar kelimenin yeterince kullanılmasını sağlamayıkredi notuna bakmadan kredi veren bankalar
amaçlayan yazım yönergelerini takip edebilir veya
yayınlayabilirler.
Bir anahtar kelimenin görüntülenme sayısını yeterli
olduğundan emin olmak için, anahtar kelime yoğunluğu denilen bir ölçü uygulamak
mümkündür. Bazı uzmanlar, anahtar kelime yoğunluğunun, arama motoru
optimizasyonunda çok önemli bir unsur olduğunu düşünmektedir. Anahtar kelime
yoğunluğu, içeriğe ait anahtar kelimelerin sayısının içeriğe ait toplam kelime
sayısına bölünmesiyle belirlenir. Anahtar kelime optimizasyonunda kullanılabilecek
diğer ölçütler, anahtar kelimelerin önem derecesidir. Bu, anahtar kelimelerin
ne kadar yakın olduğu anlamına gelir.
Bununla birlikte, anahtar kelime optimizasyonu daha karmaşık
hale getirilir, çünkü farklı arama motorları anahtar kelimeleri farklı şekillerde
tanımlar. Google ™ 'ın bir anahtar kelimeyi tanımladığı yol, Yahoo! ®' nun
yapma şeklinden farklıdır ve hem arama motorları için optimizasyonu biraz daha
zor hale getirir. Google ™, kelimeyi veya ifadeyi kendisi ve başka bir deyişle
anahtar kelime olarak düşünmez. Yahoo! ® hem çoğul hem de eşanlamlılar gibi
kelimenin veya ifadenin çarpıtılmış biçimlerini sayar.
Yorumlar
Yorum Gönder