CRM Analytics nedir?
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) analizi , şirketlerin iş
kararları vermelerine yardımcı olmak için müşterilerle ilgili bilgileri
keşfettiği ve kullandığı bir yöntemdir. Bilgiler özel bilgisayar yazılımı
kullanılarak toplanır ve analiz edilir . CRM analizi düşük faizli araç kredisigenellikle bilgi
toplamak için Web madenciliğine dayanır . Daha sonra bu bilgileri analiz etmek
için klasik veri madenciliği parametrelerini kullanır . Bu analizi kullanarak,
bir şirket müşterilerinin gerçekten ne istediğini, hizmetleri en iyi şekilde
nasıl kişiselleştireceğini ve hangi müşterilerin şirket için en fazla karı
getireceğini öğrenebilir.
Evin konforunu hiç bırakmadan çevrimiçi alışveriş yapmanın
ve satın almanın mümkün olduğu bir dünyada, birçok şirket müşterileri hakkında
daha fazla bilgi edinmek için İnternet'i kullanıyor. CRM analitiği birkaç
hedefe sahiptir. Birincisi, şirketler müşterileri belirli pazarlara özel
ihtiyaçlarına göre ilgi ile gruplamak istemektedir. İkincisi, şirketler zaman
içinde firmanın en fazla karı elde edebileceklerini bilmek ister, bu yüzden
şirket hangi müşterileri hedeflemeye değer olduğunu bilir.
Bunu Web madenciliği kullanarak yaparlar. Web madenciliği,
şirketlerin müşteri davranışlarındaki kalıpları aramasına izin veren bir
teknikler sistemidir; CRM analizinde yaygın olarak kullanılan üç web
madenciliği tekniği vardır. Yapı madenciliği, alışveriş yapanların Web sitesini
nasıl kullandığını inceler. Bu teknik, örneğin, müşterilerin hangi
bağlantıların veya reklamların tıklandığını gösterir. İçerik madenciliği, arama
motorları tarafından toplanan faizsiz evlilik kredisiverileri kullanır ve kullanım
madenciliği adlı üçüncü teknik, çevrimiçi formlardan ve diğer müşteri
yanıtlarından bilgi kullanır.
Bilgiler bu teknikler kullanılarak toplandıktan sonra, çok
boyutlu bir veritabanına girilir. Bu tür veritabanı, verilerin farklı
özelliklere dayalı olarak görüntülenmesine ve organize edilmesine izin verir.
Örneğin, bir kullanıcı çok boyutlu bir veritabanı isterse, "Dünyanın en
iyi üç ülkesi hangileri?" Kullanıcının, nüfus, gayri safi yurtiçi hasıla
veya diğer bazı parametrelere dayanarak ilgili bilgileri organize etmesine izin
verebilir.
CRM analitiğinde, veritabanındaki bilgiler, veri madenciliği
teknikleri kullanılarak analiz edilir . Veri madenciliği, şirketin müşterilerin
neyi istediğini, ne satın alabileceklerini ve ne tür teklifler ya da
promosyonlar sunacaklarını tahmin etmesine yardımcı olabilecek desenler arar.
Örneğin, veri madenciliği kullanarak, bir şirket video oyunları satın alan
kişilerin genellikle bilim kurgu kitaplarını satın almak için siteye geri
döndüklerini fark edebilir. Şirket daha sonra bir müşterinin bir video oyunu
satın alması durumunda, müşteriye bilim kurgu kitapları için de yüzde 10'luk
bir kupon göndermek için muhtemelen karlı olacağını bilir.
Yorumlar
Yorum Gönder