CRM Analytics nedir?



Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) analizi , şirketlerin iş kararları vermelerine yardımcı olmak için müşterilerle ilgili bilgileri keşfettiği ve kullandığı bir yöntemdir. Bilgiler özel bilgisayar yazılımı kullanılarak toplanır ve analiz edilir . CRM analizi düşük faizli araç kredisigenellikle bilgi toplamak için Web madenciliğine dayanır . Daha sonra bu bilgileri analiz etmek için klasik veri madenciliği parametrelerini kullanır . Bu analizi kullanarak, bir şirket müşterilerinin gerçekten ne istediğini, hizmetleri en iyi şekilde nasıl kişiselleştireceğini ve hangi müşterilerin şirket için en fazla karı getireceğini öğrenebilir.
Evin konforunu hiç bırakmadan çevrimiçi alışveriş yapmanın ve satın almanın mümkün olduğu bir dünyada, birçok şirket müşterileri hakkında daha fazla bilgi edinmek için İnternet'i kullanıyor. CRM analitiği birkaç hedefe sahiptir. Birincisi, şirketler müşterileri belirli pazarlara özel ihtiyaçlarına göre ilgi ile gruplamak istemektedir. İkincisi, şirketler zaman içinde firmanın en fazla karı elde edebileceklerini bilmek ister, bu yüzden şirket hangi müşterileri hedeflemeye değer olduğunu bilir.
Bunu Web madenciliği kullanarak yaparlar. Web madenciliği, şirketlerin müşteri davranışlarındaki kalıpları aramasına izin veren bir teknikler sistemidir; CRM analizinde yaygın olarak kullanılan üç web madenciliği tekniği vardır. Yapı madenciliği, alışveriş yapanların Web sitesini nasıl kullandığını inceler. Bu teknik, örneğin, müşterilerin hangi bağlantıların veya reklamların tıklandığını gösterir. İçerik madenciliği, arama motorları tarafından toplanan faizsiz evlilik kredisiverileri kullanır ve kullanım madenciliği adlı üçüncü teknik, çevrimiçi formlardan ve diğer müşteri yanıtlarından bilgi kullanır.
Bilgiler bu teknikler kullanılarak toplandıktan sonra, çok boyutlu bir veritabanına girilir. Bu tür veritabanı, verilerin farklı özelliklere dayalı olarak görüntülenmesine ve organize edilmesine izin verir. Örneğin, bir kullanıcı çok boyutlu bir veritabanı isterse, "Dünyanın en iyi üç ülkesi hangileri?" Kullanıcının, nüfus, gayri safi yurtiçi hasıla veya diğer bazı parametrelere dayanarak ilgili bilgileri organize etmesine izin verebilir.
CRM analitiğinde, veritabanındaki bilgiler, veri madenciliği teknikleri kullanılarak analiz edilir . Veri madenciliği, şirketin müşterilerin neyi istediğini, ne satın alabileceklerini ve ne tür teklifler ya da promosyonlar sunacaklarını tahmin etmesine yardımcı olabilecek desenler arar. Örneğin, veri madenciliği kullanarak, bir şirket video oyunları satın alan kişilerin genellikle bilim kurgu kitaplarını satın almak için siteye geri döndüklerini fark edebilir. Şirket daha sonra bir müşterinin bir video oyunu satın alması durumunda, müşteriye bilim kurgu kitapları için de yüzde 10'luk bir kupon göndermek için muhtemelen karlı olacağını bilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

WLAN Sürücüsü nedir?

Eggdrop nedir?

AppleShare&Reg; nedir?